تزریق داخل ستون فقرات

تزریق داخل ستون فقرات | سونوگرافی پستان اصفهان

تزریق داخل ستون فقرات چیست؟

تزریق داخل ستون فقرات:جراحی بسته شامل انواع مختلفی از تزریقات داخل کانال نخاعی و بین مهره‌ای (با لیزر و یا امواج رادیویی) برای درمان درد کمر و درد گردن ناشی از دیسک در قسمتهای مختلف ستون فقرات بکار می‌رود. بعد از تسکین درد است که بیمار توانایی انجام تمرینات و درمانهای فیزیوتراپی را خواهد داشت. این تزریقات هم برای درمان و هم تشخیص محل دقیق درد و شناسایی دیسک درگیر بکار می‌رود.

این تزریقات شامل تزریق مستقیم و همزمان مواد بی حس کننده و داروهای استروئیدی ضد التهابی به محل درد می‌باشد که بسته به نوع تزریق انجام شده، مدت دوام تسکین درد آن می‌تواند طولانی مدت یا موقتی باشد.

فتق دیسک در پی آسیب دیدگی و پارگی دیسک بین مهره­‌ای و نشت محتوای ژل مانند درون آن به فضای اطراف دیسک را می­‌دهد، در این فضا گیرنده‌های عصبی بسیار زیادی وجود دارد. دیسک بین به عنوان ضربه گیر عمل می­‌کند. آناتومی دیسک و مهره شباهت بسیار زیادی به دونات دارد که اجزای داخلی آن توسط یک ماده ژله مانند پر شده است.

دیسک بین مهره­‌های ستون فقرات در برابر ضربه و آسیب دیدگی محافظت می‌­کند و انعطاف پذیری کافی برای کمر و گردن را فراهم می‌­کند. متاسفانه دیسک بین مهره‌­ها نسبت به ضربه آسیب پذیر است.

موارد منع انجام جراحی بسته

به منظور ایمنی و رعایت احتیاط‌های لازم، به خاطر عللی که در ادامه آمده است، به برخی از بیماران اجازه‌ی انجام جراحی بسته‌ی کمر (تزریق در ستون فقرات) داده نمی شود:

• آلرژی به داروهای تزریقی
  • کم‌خونی
  • آسم
  • ابتلا به اختلالات یا بیماری‌های خونریزی
  • بیماری کلیوی
  • بارداری و شیردهی
  • اختلالات شدید در ستون فقرات

در صورتی که به هر دلیلی، شما نمی توانید جراحی بسته کمر یا تزریق در ستون فقرات را انجام دهید، متخصصین ما سایر روش‌های کنترل درد مانند دارودرمانی و مدالیته‌های فیزیوتراپی را به شما پیشنهاد می‌کنند.

نمونه برداری هسته سوزنی پستان

تزریق مفصل شانه و کنترل درد آن