تزریق درمانی مفصل شانه و تشخیص آن

تزریق درمانی مفصل شانه و تشخیص آن | سونوگرافی پستان اصفهان

تزریق درمانی مفصل شانه

تزریق درمانی مفصل شانه و نحوه‌ی تشخیص درد شانه به شرح زیر می‌باشد:

تشخیص

در اکثر بیماران مبتلا به درد شانه به دلیل استئوآرتیت، پارگی روتاتور کاف و آرتیت بعد از آسیب فیزیکی، محل درد در اصراف شانه و قسمت بالایی بازو است. فعالیت درد را بدتر می کند و استراحت و گرما شدت درد را برای مدت محدودی کم می کند. بعضی بیماران در هنگام حرکت دادن بازو احساس خشکی می کنند.

به علاوه دردی که توضیح داده شد، بیماران مبتلا به آرتیت، کاهش کارایی و دامنه حرکتی زیادی را تجربه می کنند که کارهای روزانه مانند شانه کردن سر، بستن دگمه های پیراهن و بالاتر بردن دست از ارتفاع سر را مشکل می کند. با ادامه بیماری ممکن است تحلیل عضلانی رخ دهد و باعث بیماری شانه یخ زده بشود.

انجام رادیوگرافی برای تمام بیماران مبتلا به درد شانه الزامی است. بر اساس شرح حال بیمار و تشخیص پزشک معمولا آزمایشات تکمیلی دیگری مانند شمارش کامل سلول های خونی انجام می شود. در صورت شک پزشک به پارگی روتاتور کاف انجام MRI الزامی است.

روش های درمان

روش های مختلفی از جمله درمان های دارویی، فیزیوتراپی و … وجود دارد اما در بین تمام این روش ها، تزریق داخل مفصلی موثرترین و سریع ترین روش درمان بیماری است.

تزریقات داخل مفصلی عموما به دو صورت انجام می شوند.

روش اول

استفاده از لندمارک (مشخصات) های سطحی بدن برای پیدا کردن محل تزریق است.

روش دوم

استفاده از سونوگرافی.

در روش لندمارک به دلیل نداشتن دید و آگاهی کامل از جزئیات داخل بدن امکان خطا و عوارض جانبی بالا می باشد که این مشکلات با استفاده از روش سونوگرافی به راحتی حل می شوند.

تزریق درمانی مفصل شانه و تشخیص آن | سونوگرافی پستان اصفهان

درد در هنگام انجام ماموگرافی