روش تزریق داخل مفصل زانو

روش تزریق داخل مفصل زانو | سونوگرافی پستان اصفهان

روش تزریق داخل مفصل زانو چگونه است؟

روش تزریق داخل مفصل زانو:پزشک معمولا تزریق در زانو را در مطب خود انجام می دهد. این روش تنها چند دقیقه طول می کشد. نحوه قرارگیری زانو در طول فرایند تزریق توسط پزشک تعیین می شود. در برخی از موارد، پزشکان از سونوگرافی برای هدایت سوزن به بهترین مکان استفاده می کنند.

در ابتدا، پوست زانو تمیز شده و سپس محل مورد نظر به صورت موضعی بی حس می شود.

پزشک، سوزن را وارد مفصل شما خواهد کرد.

ممکن است فشار یا درد ملایمی را احساس کنیدکه البته بسیار کم است.

سپس، دارو به مفصل تزریق خواهد شد.

همانطور که قبل تر هم گفته شد در بعضی موارد در ابتدا با برداشتن مقدار کمی از مایع مفصلی، فضای کافی برای دارو ایجاد می شود. برای این کار، پزشک از یک سوزن متصل به سرنگ برای ورود به مفصل استفاده می کند. سپس مایع به داخل سرنگ کشیده می شود و سوزن برداشته می شود. پس از برداشتن مایع، می توان از همان محل سوراخ برای تزریق داروی مناسب به مفصل استفاده کرد.

محل تزریق، پانسمان شده و شما قادر خواهید بود بلافاصله به خانه بازگردید.

بنا به توصیه پزشک، از وارد کردن فشار به زانو به مدت ۴۸ ساعت خودداری کنید. همچنین بهتر است در مورد محدودیت های رانندگی با پزشک خود مشورت کنید.که آیا بلافاصله پس از تزریق قادر به رانندگی هستید یا خیر.

نتایج درمان آرتروز زانو از طریق تزریق در مفصل

پس از تزریق به زانو، اگر دچار علائم عفونت شدید، فورا به پزشک خود مراجعه کنید. اثربخشی این روش‌های درمانی از فردی تا فرد دیگر متفاوت است اما این اثربخشی تا حدود زیادی به میزان پیشرفت بیماری بستگی دارد.

برخی از افراد، به این شیوه های درمانی به خوبی پاسخ می دهند، اما در برخی بهبودی مشاهده نمی شود. پزشک می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد که کدام یک از تزریقات ممکن است برای شما مفید باشند.

اگر تزریقات بدون اثر باشند، با پزشک در مورد سایر گزینه‌های درمانی از قبیل داروهای قوی تر برای تسکین درد یا جراحی تعویض مفصل زانو صحبت کنید. اگر پزشک تشخیص دهد که زانوی شما باید جراحی شود بعد از جراحی، فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو باعث بهبود وضعیت شما خواهد شد.

روش تزریق داخل مفصل زانو | سونوگرافی پستان اصفهان

ام آر آی و بارداری