عدم تقارن پستان ها

عدم تقارن پستان | سونوگرافی پستان اصفهان

عدم تقارن پستان ها

بسیاری از خانم ها متوجه عدم تقارن پستان  های خود شده و بسیار نگران هستند که ایا این غیر قرینگی سینه نشانه ی سرطان و یا بیماری است؟ برخی دیگر نیز به دلیل ظاهر غیر عادی که عدم تقارن سیننه ها ایجاد کرده، شکایت دارند و به دنبال اصلاح آن هستند، اگر به دنبل یافتن اطلاعاتی درباره علت غیر قرینگی سینه و نحوه جراحی آن هستید ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

عدم تقارن سرطانی در پستان ها

برخی موارد غیر قرینگی ایجاد شده می تواند نشانه ای از سرطان باشد اما باید به این صورت باشد که این نوع از غیر قرینگی سینه از ابتدا وجود نداشته بلکه به صورت ناگهانی سینه ها دیگر هم اندازه نیستند و یا یک پستان به مرور جمع می شود و این غیر قرینگی را پدید می آورد.در اغلب موارد همراه با علائم سرطان پستان بروز می یابد از جمله: تغیرات پوستی و حتی لمس توده که بیمار در صورت مشاهده این موارد باید فورا به جراح پستان جهت تشخیص دقیق و آغاز روش های درمانی مراجعه کند.

عدم تقارن غیر سرطانی در پستان ها

گاهی اوقات نیز غیر قرینگی طی رشد پستان ها به صورت طبیعی ایجاد شده و فرد شاهد تفاوت اندکی در سایز سینه ها و یا عدم تفارن آن ها است. اما این عدم تقارن سینه ها به صورت های مختلف ممکن است بروز یابد مانند:

• گاهی اوقات یکی از پستان ها بزرگ و افتاده بوده و دیگری تشکیل نشده است.
  • در برخی موارد پستان ها در ظاهر با هم متفاوت هستند.
  • ممکن است بعضی از افراد نیز در سایز سینه های خود تنها تفاوت در سایز سینه خود پیدا کنند و اما فرم سینه ها یکسان باشد.

عدم تقارن پستان | سونوگرافی پستان اصفهان

روش های درمان عدم تقارن پستان ها

همانطور که گفته شد فرد به علت ناخوشایندی از عدم تفارن پستان ها و یا به علت وجود سرطان تصیمم بر اصلاح پستان ها می گیرد، روش های درمانی متفاوتی باتوجه به علت ایجاد عدم قرینگی و همینطور نوع آن که منجربه تغییر سایز سینه و یا فرم و … شده باشد، دارد.

بنابراین یکی از روش های اصلاح پستان ها به منظور رفع عدم تفارن در سایز یا فرم پستان ها انجام خواهد شد.

سخن نهایی:

هر تغییری که در پستان ها مشاهده می کنید، نشانه ی سرطان نیست.
یکی از نگرانی خانم ها این است که روزانه پستان های خود را معاینه می کنند.
با مشاهده کوچکترین تغییر و نشانه ای، بسیار نگران می شوند.
در حالی که برخی از تغییرات هورمونی است و یا به دلیل مشکلات و اختلالات پوستی و …  پدید می آیند.
بنابراین لازم است آگاهی خود را درباره علائم سرطان پستان افزایش دهید.
در صورت مشاهده علائم بدون هرگونه نگرانی به جراح پستان مراجعه کنید.

دکتر فاطمه کرمی  سونوگرافی پستان اصفهان را در نقشه گوگل بیابید.

بیشتر بخوانید:

سونوگرافی پروستات مزایا و محدودیت ها