فرایند تزریق مفصلی

فرایند تزریق مفصلی | سونوگرافی پستان اصفهان

فرایند تزریق مفصلی

فرایند تزریق مفصلی به شرح زیر است:

در هنگام تزریق چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

به احتمال خیلی زیاد پزشک از شما می‌خواهد که لباس مخصوص بپوشید که البته این مسئله به ناحیه ای که قرار است تزریق دارو انجام شود بستگی دارد. در اتاق سونوگرافی شما باید روی میز مخصوص دراز بکشید یا روی صندلی در بهترین حالت ممکن بنشینید.

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی فرایند درمان را برای شما توضیح می‌دهد و شما می‌توانید همه سوالات احتمالی خود را از او بپرسید.

پزشک به عکسبرداری از ناحیه مورد نظر می‌‌پردازد تا محل دقیق بورس را مشخص کند. گاهی اوقات پزشک روی سطح پوست با ماژیک خط می‌کشد‌تا ناحیه ای که باید تزریق انجام گردد را مشخص نماید و دارو در محل صحیح خود تزریق گردد.

سپس پزشک پوست را به کمک محلول ضدعفونی کننده تمیز می‌کند و سوزن نازکی که برای تزریق دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد را به کمک هدایت تصویری وارد بورس می‌نماید.

گاهی اوقات سوزن وارد ناحیه ای می‌شود که بالاترین حساسیت را دارد و پزشک از هدایت تصویری استفاده نمی‌کند. پزشک مقادیر کمی از داروی بی حسی موضعی و کورتیکواستروئید را تزریق می‌‌کند سپس سوزن را خارج می‌نماید. فرایند تزریق ظرف مدت یک دقیقه انجام می‌‌شود و سرعت عمل انجام این روش باعث تعجب تعداد بسیار زیادی از بیماران خواهد شد.

پس از تزریق پزشک اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد که معمولاً شامل استراحت دادن به عضو مورد نظر به مدت ۶ ساعت است و شما باید به مدت یک تا سه روز کمترین استفاده را از آن عضو داشته باشید.

پس از تزریق دارو چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

همانند همه روش‌هایی که با تزریق دارو همراه هستند

شما به مدت چند ساعت پس از تزریق دچار مقداری درد خواهید شد که البته ممکن است

به علت استفاده از داروی بی حسی موضعی به مدت ۱ تا ۲ ساعت نیز دچار بی حسی در اطراف محل تزریق باشید.

بروز مقداری کبودی یا خونریزی خفیف در محل تزریق طبیعی است.

معمولاً مکانیسم عملکرد تیک استروئید پس از ۲۴ ساعت شروع می‌شود و گاهی اوقات نیز ممکن است پس از سه روز شروع اثر گذاری نماید

در این دوران معمولاً علائم و نشانه‌های شما بدتر می‌شود که جای نگرانی نیست.

در صورتی که علائم شما بدتر شد معمولاً به معنای واکنش به داروی تزریق شده یا خود فرایند تزریق است.

این وضعیت نباید باعث نگرانی یا اضطراب شما شود اما در صورتی که هر گونه نگرانی در این رابطه داشتید

می‌‌توانید به پزشک خود یا مرکزی که به تزریق دارو پرداخته است مراجعه نمایید.

گاهی اوقات بیماران دچار واکنش عمومی از قبیل شعله ور شدگی و قرمز شدن بدن و صورت خود می‌شوند

که به فرایند جذب کورتیکوستروئید توسط ارتباط دارد.

این فرایند در چند روز اول پس از تزریق رخ می‌دهد.

تزریق کورتیکوستروئید در افراد دیابتی باعث می‌شود که تا چند روز سطح قند خون آنها بالا برود

به همین دلیل باید آن را تا چند روز پس از تزریق به طور مداوم سطح قند خون خود را بررسی کنند.

فرایند تزریق مفصلی | سونوگرافی پستان اصفهان

بیوپسی همراه با سونوگرافی |CNB پستان

چه مراکزی درگیر ساخت واکسن کرونا هستند ؟

عوارض جانبی کوتاه مدت شیمی درمانی