انواع سونوگرافی برای تشخیص رحم هتروژن

انواع سونوگرافی برای تشخیص رحم هتروژن | بیوپسی سینه اصفهان

بررسی انواع سونوگرافی برای تشخیص رحم هتروژن

در این مطلب از سایت دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی و بیوپسی سینه اصفهان انواع سونوگرافی برای تشخیص رحم هتروژن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این توده‌ها در تصویر سونوگرافی نشانه‌هایی دارند که چند مورد از آنها را نام می‌بریم.

  • توده‌هایی که به‌صورت پراکنده و نامنظم رشد کرده‌اند.
    ممکن است تحت شرایطی سایز اندام تغییر کند.
  • رشته‌هایی که به شکل شاخه شاخه (ستاره‌ای شکل) پراکنده هستند.
  • این توده‌ها رشد سریعی دارند و حاوی رنگ‌های خونی هستند.
  • مرز بین سلول‌های خود بافت و توده به‌صورت سایه و هاله است و مرز مشخصی ندارد.

آمادگی برای سونوگرافی رحم

در صورت انجام سونوگرافی شکمی ، لازم است مثانه شما پر باشد. زمانی که مثانه کاملاً پر باشد، باعث می شود که اندام شما در تصویر واضح تر دیده شود. برای سونوگرافی از طریق واژن، باید مثانه خود را درست قبل از آزمایش خالی کنید.

نحوه انجام سونوگرافی رحم

سونوگرافی رحم با استفاده از دو روش انجام می‌شود. نوع روند سونوگرافی انجام شده به دلیل سونوگرافی، وابسته است. جهت فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص یا درمان، تنها یک روش یا هر دو روش، موردنیاز می‌باشد.

کاربردهای سونوگرافی واژینال در زنان چیست؟ | سونوگرافی سینه اصفهان

سونوگرافی ابدومینال

ماده‌ای ژل ‌مانند روی شکم شما زده می‌شود. مبدل یا پروب به پوست شما فشار داده می‌شود و در اطراف ناحیه مورد بررسی حرکت می‌کند. تصاویر ساختارها روی صفحه کامپیوتر نشان داده می‌شوند. این تصاویر برای استفاده پزشک با استفاده از ابزار مختلف ثبت می‌شود.

سونوگرافی واژینال

سونوگرافی واژن از طریق واژن با مثانه خالی انجام می‌شود. از یک مبدل واژینال که بلند و باریک است و پوششی از جنس پلاستیک یا لاتکس دارد استفاده می‌شود. مبدل وارد واژن شما می‌شود که ممکن است این کار کمی ناراحت‌کننده باشد. تصاویر ساختارها روی صفحه کامپیوتر نشان داده می‌شوند. این تصاویر برای استفاده پزشک با استفاده از ابزار مختلف ثبت می‌شود. پس از اتمام مراحل، مبدل برداشته خواهد شد.

عوارض سونوگرافی رحم

از استفاده از مبدل سونوگرافی به پوست در هنگام سونوگرافی از طریق شکم، هیچ اشعه ای استفاده نمی شود و به طور کلی هیچگونه ناراحتی وجود ندارد. ممکن است با قرار دادن مبدل ترانس واژینال در واژن، احساس ناراحتی جزئی داشته باشید. سونوگرافی از طریق واژینال نیاز به پوشاندن مبدل سونوگرافی در یک غلاف پلاستیکی یا لاتکس دارد که ممکن است در بیماران با آلرژی به لاتکس، واکنش ایجاد کند.

تماس با دکتر فاطمه کرمی متخصص بیوپسی سینه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *