تاثیرات تیروئید بر بارداری

تاثیرات تیروئید بر بارداری | سونوگرافی سینه اصفهان

بررسی تاثیرات تیروئید بر بارداری

در ادامه این مطلب از سایت دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی و سونوگرافی سینه اصفهان به بررسی تاثیرات تیروئید بر بارداری خواهیم پرداخت. زمانی که در بدن تیروئید پرکار و کم کار می شود سبب بروز مشکلاتی در بدن می شود که این حساسیت در زمان بارداری تشدید می یابد و بیشتر هم می شود. بسیار مهم است که این امر سریع تر درمان شود تا جنین دچار آسیب نشود.

تیروئید چیست؟

تیروئید دقیقا در بخش گردن بخش تحتانی حنجره غذا درون ریز قرار گرفته است آزاد سازی جریان خون و ایجاد هورمون ها از وظایف تیروئید است. بهتر است بدانید که تیروئید در زمان بارداری نیز تاثیر گذار است و در این دوران افزایش میزان هورمون ها رخ می دهد. این امر سلامت مادر و جنین را نیز به خطر می اندازد .

مطالعه بیشتر : عوارض اشعه ایکس در تصویربرداری

در هفته ۱۲ بارداری تیروئید در جنین ها شروع به فعالیت می کنند. اما قبل از آن در سه ماه اول بارداری به وسیله جفت به جنین منتقل می شوند. پرکاری تیروئید در زمان بارداری سبب بروز مشکلات مختلفی می شود نظیر سقط جنین ، به دنیا آمدن جنین با وزن کم یا نارس ، نارسائی احتقانی قلب و… به همین دلیل است که توصیه می شود حتما مشکلات تیروئید بارداری را رسیدگی نمایید و سریعا درمان را آغاز نمایید. یکی از مهم ترین سونوگرافی های که در زمان بارداری باید انجام شود ، سونوگرافی NT است:

ماموگرافی در دوران بارداری و شیردهی

  • در سونوگرافی ان تی علاوه بر تشخیص ناهنجاری های ژنتیکی و مادرزادی، با این نوع سونوگرافی سن دقیق جنین و موقع دقیق زایمان طبیعی قابل تعیین است.
  • در این سونوگرافی می توان به وجود استخوان بینی پی برد که این خود نشانه خوبی برای سلامتی جنین محسوب می شود. زیرا در ناهنجاری های مادرزادی مثل سندروم داون، تیغه استخوان بینی تشکیل نمی شود.
  • می توان به نارسایی قلب نیز پی برد.
  • در طی این سونوگرافی، متخصص مربوطه با اندازه گیری نواحی مختلف بدن جنین، مثلا اندازه دور سر جنین، طول بدن، استخوان ران و استخوان بازو، سلامت جنین را تا حدی بررسی می کند.

تماس با دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *