پاسخ به سوالات مربوط به رادیولوژی

پاسخ به سوالات مربوط به رادیولوژی | سونوگرافی سینه اصفهان

بررسی سوالات مربوط به رادیولوژی

همیشه در خصوص رادیولوژی سوالاتی مطرح می شود که در این مطلب از سایت دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی و سونوگرافی سینه اصفهان سعی شده است که مهم ترین سوالات مربوط به رادیولوژی پاسخ داده شود.

تعریف رایولوژی

در میان عام مردم رادیولوژی بیشتر با عکس ساده شناخته شده است. در این روش به کمک اشعه X از بدن تصویر برداری انجام می شود ، با کمک رادیولوژی می توان از اعضای مختلف بدن نظیر استخوان ، شکم و ریه عکس برداری را انجام داد. بهتر است بدانید که رادیولوژی جهت بررسی مهره های دیسک و بافت های بدن و منیسک زانو خیلی کاربرد ندارد.

مطالعه بیشتر : علل و درمان هماتوم ساب دورال

برای انجام رادیولوژی نیازی به آمادگی خاصی نیست. اما اگر رادیولوژی جهت بررسی وضعیت شکم ، کلیه ها و ستون فقرات باشد بهتر است برخی از آمادگی های را که پزشک بیان می کند انجام دهید. با انجام آمادگی های قبل از رادیولوژی به ارزش تشخیصی تصاویر کمک شایانی می کنید. برای اینکه تصاویر تار نشود بهتر است که چند ثانیه قبل از انجام رادیولوژی نفس خود را نگه دارید.

مزیت های انجام رادیولوژی دیجیتال | سونوگرافی سینه اصفهان

آیا به همراه داشتن جواهرات در زمان رادیولوژی منعی دارد ؟

خیر – نباید بیمار جواهرات ، طلا و … را در زمان رادیولوژی همراه خود داشته باشد.

علت انجام کلیشه های اضافی و تکمیلی بعد از رادیولوژی چیست ؟

تهیه کلیشه برای وضوع هر چه بیشتر تصاویر مورد نیاز است که استفاده شود. در برخی از مواقع تهیه کلیشه ها جهت پرتودهی ، حرکت کردن بیمار و وضعیت بیمار تهیه می شوند .

چرا در زمان تصویر برداری باید لباس گان پوشید ؟

لباس گان برای این است که تصاویر مبهم در زمان تصویربرداری ایجاد نشود. به همین دلیل توصیه می شود که در زمان رادیولوژی لباس گان بپوشید.

تماس با دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *