کیست سینه چیست؟

کیست سینه چیست؟ | بیوپسی سینه اصفهان

آشنایی با کیست سینه

کیست سینه کیسه ای است که مملو از آب می باشد که در بافت سینه قرار دارد و اصولا هم این کیست ها منجر به سرطان نمی شوند. کیست سینه معمولا در زنانی که در رده سنی ۳۵ الی ۵۰ سال هستند به وجود می آید اما به طور کل در هر سنی امکان دارد که این اتفاق رخ دهد. در این مطلب سایت دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی و بیوپسی سینه اصفهان به بررسی کیست سینه خواهیم پرداخت.

این کیست ها شبیه توده های گرد یا تخم مرغی می باشند که دارای لبه های مشخصی هستند. بافت این کیسه ها مانند یک بادکنک کوچک حاوی آب یا انگور می باشد اما برخی اوقات هم کیست سینه سفت می باشد. در واقع کیست ها کیسه هایی پر از مایع هستند که با گشاد شدن مجرا به وجود می آیند. این توده ها امکان دارد نرم و یا سفت باشند و هنگامی که فشار به آن ها وارد می شود اندکی حرکت می کنند. زنانی که به دوره یائسگی نزدیک می شوند اصولا این توده های سفت و حساس را لمس می کنند که می آیند و می روند. به این صورت که معمولا دو هفته قبل از دوران قاعدگی نمایان شده است و پس از خونریزی ماهانه به صورت خود به خود ناپدید می شوند درد آن هم با کوچک شدن کیست از بین می رود.

مطالعه بیشتر : بررسی سونوگرافی چشم

شناسایی کیست پستان در زنان با سونوگرافی | سونوگرافی سینه اصفهان

انواع کیست ها

کیست های بسیار ریز :

این کیست ها بسیار کوچک هستند و با دست اصلا احساس نمی شوند و تنها به وسیله عکسبرداری هایی مانند ماموگرافی یا فراصوت قابل مشاهده هستند .

کیست های درشت :

این کیست ها به میزان کافی درشت هستند و قطر آن ها بین ۲٫۵ تا ۵ سانتی متر است. کیست های درشت سینه به بافت اطراف خود فشار وارد می کنند و موجب درد و ناراحتی در سینه می شوند. کیست معمولا یک سینه را درگیر می کند اما در برخی از افراد هم مشاهده شده که دو سینه را در بر گرفته است.

علائم وجود کیست در سینه

  • وجود یک توده گرد یا بیضی شکل نرم و متحرک .
  • سینه درد در نواحی که کیست وجود دارد.
  • بزرگ شدن سینه و درد سینه پیش از دوران قاعدگی
  • کوچک شدن سینه و برطرف شدن نشانه های دیگری پس از دوران قاعدگی

تماس با دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *