انواع تصویربرداری و بیوپسی پستان

انواع تصویربرداری و بیوپسی پستان | بیوپسی سینه اصفهان

 انواع تصویربرداری و بیوپسی پستان

ما از طیف گسترده ای از ابزارها و فناوری ها برای غربالگری، تشخیص و تشخیص سرطان سینه استفاده می کنیم. در صورت تشخیص سرطان، این آزمایشات به پزشکان ما کمک می کند تا نوع سرطان را پیدا کنند و همچنین مرحله و محل سرطان را تعیین کنند. در ادامه این مطلب سایت دکتر فاطمه کرمی متخصص رادیولوژی و بیوپسی سینه اصفهان انواع تصویربرداری و بیوپسی پستان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ماموگرافی

ماموگرافی استفاده از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویری از پستان است. ما ماموگرافی غربالگری را برای زنان بدون علامت و ماموگرافی های تشخیصی را برای زنان با مناطق نگران انجام می دهیم. تکنسین های اختصاصی ماموگرافی ما به تکنیک بهینه، موقعیت بدن و فشرده سازی سینه توجه ویژه ای دارند تا قرار گرفتن در معرض اشعه شما در طول ماموگرافی به حداقل برسد.

ماموگرافی معمولی ما شامل توموسنتز یا ماموگرافی سه بعدی است که به رادیولوژیست اجازه می دهد تا بافت متراکم را تا حد بیشتری نسبت به ماموگرافی دو بعدی ببیند. این تکنیک شانس تشخیص زودهنگام سرطان را بهبود می بخشد و خطر هشدار کاذب را کاهش می دهد.

سونوگرافی

انجام سونوگرافی پستان یک تکنیک تصویربرداری است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از بافت پستان استفاده می کند. سونوگرافی می تواند ترکیب بافت و جریان خون را در هر ناحیه نگران کننده در پستان شما آشکار کند. این اطلاعات به رادیولوژیست های ما کمک می کند تا سطح شک خود را در مورد این یافته ها تعیین کنند.

سونوگرافیست های پستان ما (متخصص سونوگرافی) آموزش های ویژه ای در انجام سونوگرافی سینه برای دستیابی به دقیق ترین تصاویر دارند. سونوگرافی پستان یک تست اضافی استاندارد و بدون درد برای ارزیابی نواحی نگران کننده در ماموگرافی یا معاینه پستان است.

مزایای تشخیص توده با ماموگرافی | سونوگرافی پستان اصفهان

ام آر آی

برای زنان و مردانی که تشخیص سرطان سینه دارند، و برای کسانی که در معرض خطر بالای سرطان سینه هستند، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) می‌تواند واضح‌ترین و دقیق‌ترین تصاویر را از پستان ارائه دهد. این فناوری تصویربرداری بدون تشعشع، تصاویر سه بعدی از پستان ها را ایجاد می کند که ما در غربالگری، مرحله بندی، ارزیابی پاسخ به درمان و برنامه ریزی قبل از جراحی استفاده می کنیم.

در استنفورد، ما آزمایش‌های MRI را روی اسکنرهای پیشرفته ۳ تسلا (۳T) انجام می‌دهیم. در صورت انجام این معاینه، که معمولاً حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و برای بهترین نتیجه از شما می خواهد دراز بکشید، ما انواع اقدامات راحتی را ارائه می دهیم. این اقدامات شامل پوشش چشم، پتوهای گرم، هدفون های حذف کننده صدا و داروهای ضد اضطراب در صورت نیاز است.

بیوپسی پستان با هدایت تصویر

بیوپسی سینه یک روش کم تهاجمی است که در آن نمونه ای از بافت پستان را از سینه شما خارج می کنیم. آسیب شناسان ماهر ما بافت را زیر میکروسکوپ بررسی می کنند تا سلول های سرطانی را بررسی کنند. ما از آخرین فناوری تصویربرداری برای مشخص کردن دقیق ناحیه بیوپسی و هدایت سوزن به همان ناحیه استفاده می کنیم. اندازه، شکل و محل تومور تعیین می کند که از کدام روش بیوپسی استفاده کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *